یادگیری زبان انگلیسی در منزل

تا به حال به این فکر کرده اید که چطور میشود در عرض ۲ – ۳ ماه آن هم در منزل و بدون رفتن به آموزشگاه، زبان انگلیسی را یاد گرفت؟؟ حتما خیلی از شما علاقه زیادی به یادگیری زبان انگلیسی دارید، اما یا زمان کافی برای رفتن به کلاس را ندارید و یا موسسه های زبان از خانه یا محل کار شما دور هستند و یا اینکه هزینه های  شرکت در این کلاس ها خیلی زیاد هستند. برخی از شما هم به زودی آزمون یا مصاحبه ی مهمی درپیش دارید و باید قادر باشید در کمترین زمان ممکن به راحتی انگلیسی روان صحبت کنید. اگر همچین شرایطی را دارید، اصلا نگران نباشید، چون در چنین مواردی بهترین، سریع ترین و کم هزینه ترین روش، یادگیری زبان انگلیسی در منزل است. شاید بگویید یاد گرفتن مکالمه در خانه چطور ممکن است؟! چون کسی نیست که اشتباهات تان را اصلاح کند یا اصلا چطور می‌توانید پیشرفت کنید در حالی که نمی دانید کجای کارتان ایراد دارد؟ این نگرانی ها به‌جا هستند. در حقیقت یادگیری زبان، تنها به معنای نشستن پای کتاب نیست و منابع زیادی وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا بتوانید در مسیر درست حرکت کنید.

در این مطلب قرار است نتیجه تحقیقات چندین ساله از معتبرترین موسسه زبان دنیا “افورتلس ” Effortless که در سال ۲۰۲۰ به روزرسانی شده را به اطلاع شما برسانیم.

این نکته را همیشه به خاطر داشته باشید، در هر سطحی از زبان که باشید، مبتدی یا متوسط، کلاس بروید یا در منزل یاد بگیرید، هرگز نباید به دنبال یک روش جادویی برای یادگیری سریع زبان باشید، چرا که هیچگاه به نتیجه نمیرسید. اما تکنیک هایی وجود دارند که میتوانند در سرعت یادگیری شما بسیار موثر باشند. روش هایی که در ادامه به آنها اشاره کردیم، بهترین تکنیک های موجود هستند که سرعت یادگیری شما را تا ۵۰ درصد افزایش می دهند.

شما بعد از خواندن این مطلب می آموزید که چطور آموزش زبان انگلیسی را به صورت جدی و با روش های نوین دیگری تجربه کنید که از هر نظر می تواند برای شما جذاب و لذت بخش باشد. کوچکترین تاثیری که شاید خواندن این مطلب بر روی ذهن شما داشته باشد این است که غیر از آشنایی با اصول آموزش زبان انگلیسی در منزل، انگیزه ای در شما ایجاد خواهد کرد که میتوانید خودتان را برای یک شروع طوفانی و یک تحول بزرگ در زندگیتان یعنی یادگیری زبان انگلیسی آماده کنید.

 برترین تکنیک های یاد گیری زبان انگلیسی در منزل

  1. هدفی را برای خودتان تعیین و دنبال کنید.

این موضوع که چرا میخواهید زبان انگلیسی را یاد بگیرید بسیار اهمیت دارد! پس در قدم اول یک هدف برای خودتان انتخاب کنید که باعث ایجاد انگیزه در شما بشود و به یادگیری شما جهت بدهد. از اهداف نمونه برای یادگیری زبان انگلیسی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کسب نمره ی خاصی در TOEFL یا آیلتس
  • توانایی درک فیلم های زبان اصلی بدون زیرنویس
  • توانایی ارتباط با یک دوست انگلیسی زبان
  • مهاجرت، کار یا تحصیل در کشورهای خارجی
  • سفر به کشورهای خارجی به عنوان توریست

شاید اهداف بسیار دیگری نیز در ذهن شما وجود داشته باشند که برایتان بسیار اهمیت دارند. قدم اول برای شروع کار این است، هدفتان را روی کاغذ بنویسید.

  1. مطالب را به این روش مرور کنید.

بهترین روش یادگیری زبان این است که، زمانی که مطلب جدیدی از زبان (مثلا یک لغت) را می آموزید، در ۲۴ ساعت آینده هم همان مطلب را یک بار مرور کنید، این کار باعث میشود تا ۸۰٪ از آنچه که جدیداً یاد گرفته اید در ذهنتان بماند و خواهید دید که پس از یک هفته می توانید تنها با پنج دقیقه مرور همان مطلب، بدون فراموشی همه آن را به خاطر بیاورید و این مطلب تا ۳۰ روز در ذهن شما میماند. بعد از چهل روز هم آن مطلب را مجددا مطالعه کنید، در این صورت این مطلب تا ۶ماه در ذهنتان ماندگار است.

پس به یاد داشته باشید، یک بار همان شب که مطلب را یاد می گیرید، یک بار هفته بعد و یک بار هم چهل روز بعد از زمانی که مطلب را می آموزید آن را مرور کنید.

یادگیری زبان انگلیسی در خانه

  1. حداقل ۴ ساعت در روز تمرین کنید.

اگر پشتکار زیادی داشته باشید میتوانید در مدت زمان ۲ – ۳ ماه پیشرفت کنید و به زبان انگلیسی مسلط شوید. در حقیقت شما باید روزانه ۸ تا ۱۴ ساعت تمرین کنید. پیشنهاد میکنیم: ۱ساعت لغت بخوانید، ۱ساعت روبروی آینه مکالمات ساده را تمرین کنید، ۲ ساعت انگلیسی گوش کنید و ۲ ساعت هم برای خواندن متن های انگلیسی زمان بگذارید. برای بعضی ها ۲ ساعت خواندن و گوش کردن در روز کافی است؛ و اگر میخواهید سریع تر به نتیجه برسید این زمان را افزایش دهید.

  1. خلاصه نویسی کنید

یکی از جدیدترین متدهای مطالعه زبان که در سالهای اخیر کشف شده است و کیفیت و سرعت یادگیری را به طرز شگفت انگیزی افزایش می دهد، همین خلاصه نویسی است. کافی است هر زمان دو یا سه پاراگراف زبان را مطالعه نمودید، ۳ یا ۴ خط به زبان انگلیسی راجب آن پاراگراف ها بنویسید و آن را خلاصه نویسی کنید. برای انجام این کار، کنار یادداشت ها در جزوه تان یک قسمتی را خالی بگذارید و تفسیر خودتان را آنجا بنویسید. پس از گذشت مدتی و با مطالعه مجدد آن قسمت یادداشت خودتان را هم خوانده و تاثیرش را به خوبی خواهید دید.

یادگیری زبان انگلیسی در خانه

  1. چشم گوش و زبانتان را به انگلیسی عادت دهید.

اجازه ندهید اعضای بدنتان از عادت کردن به شنیدن و دیدن زبان انگلیسی غافل شوند! در طول روز و در هر شرایطی هم که شده، حداقل به یکی دو مکالمه گوش کنید (به رادیو و اخبار انگلیسی گوش کنید) یا انگلیسی صحبت کنید و یا مطالعه کنید.

  1. ویدیو تماشا کنید

تماشای تلویزیون و ویدیو یکی از بهترین روش های یادگیری زبان انگلیسی در منزل است. محتوایی پیدا کنید که برایتان جذابیت دارد. شاید کارتون خانواده ی سیمپسون را بشناسید. این انیمیشن کمدی در همه ی دنیا مشهور است. این انیمیشن، بامزه است و هم چنین از نظر کلمات عامیانه بی نظیر و یک منبع فرهنگی خوب است؛ چون با جنبه های مختلف زندگی روزانه مثل مدرسه، کار و زندگی اجتماعی سر و کار دارد. بنابراین از گزینه های بسیار مناسب تماشای فیلم برای یادگیری زبان میتوان به آن اشاره کرد. محتواهای بسیاری به زبان انگلیسی وجود دارند از فیلم‌های آموزشی گرفته تا مصاحبه‌ها و ویدیو‌های متعدد در فضای مجازی، هر کدام از این موارد مخصوصا اگر در زمینه علاقه شما باشد می‌تواند به عنوان منبع آموزش انگلیسی عمل کند.

 

بیشتر بخوانید : معرفی ۱۰ فیلم برای یادگیری زبان انگلیسی

 

  1. با صدای بلند بخوانید

هر زمان که میتوانید متن ها را با صدای بلند و شمرده بخوانید، این یک روش عالی برای بهبود مکالمه به زبان انگلیسی است. حتی اگر اشتباه کنید هم، خواندن با صدای بلند به شما کمک میکند راحتتر انگلیسی صحبت کنید. برای این کار میتوانید از کتاب یا روزنامه یا هرچیز دیگری که به زبان انگلیسی نوشته شده است استفاده کنید. اینکار باعث میشود که زبان و مغزتان، ظاهر و تلفظ کلمات انگلیسی را تمرین کند و خواهید دید که وقتی انگلیسی صحبت میکنید میتوانید سریعتر و آسانتر جملات را بسازید.

 

  1. با خودتان صحبت کنید!

شاید این روش کمی غیر معمول به نظر برسد اما بسیار کمک کننده است. فقط کافی است امتحان کنید! وقتی در حال انجام کارهای روزانه هستید به تنهایی شروع کنید و با خودتان انگلیسی صحبت کنید. برای مثال: I’m going to the kitchen, now I am making a cup of tea, I love tea because it refreshs me!

یادگیری زبان انگلیسی در خانه

  1. یک دفترچه خاطرات یا وبلاگ به زبان انگلیسی داشته باشید

نوشتن یک فعالیت خلاقانه و آرام بخش است. ساختن یک دفترچه خاطرات یا وبلاگ به زبان انگلیسی بهترین راه برای تمرین مستمر زبان است. میتوانید درمورد هر موضوعی که میخواهید بنویسید.  این کار در پیشرفت اوضاع گرامرتان هم بسیار کمک کننده است. تعدادی لغت مشخص برای خودتان تعیین کنید و به مرور تعدادشان را افزایش دهید. تنها خود لغت را یاد نگیرید بلکه کاربرد آن در متن و املای آن را هم بیاموزید. همینطور در مورد آن کلمه یک جمله هم بنویسید؛ پیشنهاد میشود ترجمه ی لغات را جلوی خود کلمه ننویسید. در دفتر دیگر یا پشت همان برگه آن را یادداشت کنید.

  1. با دوستانی که به این موضوع علاقه دارند انگلیسی صحبت کنید

یکی از بهترین راه ها برای یادگیری زبان انگلیسی تمرین با شخص دیگر است. داشتن یک شریک در مطالعات، می تواند به شما انگیزه دهد و شما را نسبت به وظایف مطالعاتی تان مسئولیت پذیرتر می نماید. همچنین مطالعه دسته جمعی در افزایش مهارت لیسنینگ و اسپیکینگ شما بسیار تاثیرگذار خواهد بود. نکته ی دیگر اینکه حتی اگر زبان انگلیسی شریک شما کامل هم نباشد، با این حال میتواند در مورد بهبود زبان انگلیسی تان، به شما مشاوره و فیدبک بدهد و اشتباهاتی که شاید شما متوجه نباشید را گوشزد کند. میتوانید با دوستان علاقه مند خود یک جلسه برگزار کنید، یک دورهمی کوچک میتواند فضای مناسبی برای تمرین زبان انگلیسی باشد. همچنین میتوانید در کلاس های بحث آزاد ما به راحتی شرکت کنید.

یادگیری زبان انگلیسی در منزل

  1. از اپلیکیشن های یادگیری زبان استفاده کنید

اکثر این اپلیکیشن ها، زبان انگلیسی را از صفر به شما آموزش میدهند. اپلیکیشن‌هایی مانند Doulingo و Memrise و بسیاری اپلیکیشن‌های آموزش زبان دیگر با روش یادگیری جدید توانسته‌اند ابزاری درست کنند که بسیار راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر از نرم‌افزارهای پیچیده و بی‌نتیجه گذشته شما را به هدفتان برساند، به دلیل اینکه باعث می شوند همزمان از فکر، صدا و گوش خود استفاده کنید، و این توانایی یادگیری شما را به طرز شگفت انگیزی افزایش میدهد. این ابزارها هزینه ای برای شما ندارند و کاملا رایگان هستند.

  1. بازی های رایانه ای انگلیسی انجام دهید

وقتی صحبت از یادگیری زبان میشود، اغلب مردم حتی به بازی های رایانه ای فکر هم نمی کنند، درحالی که یکی از بهترین روش های یادگیری زبان انگلیسی در منزل انجام بازی های رایانه ای انگلیسی است. راهی بسیار مفید برای تقویت خواندن، شنیدار و گفتار انگلیسی. چون مکالمات این بازی ها خیلی زیاد هستند، دایره ی لغات تان بزرگ تر می شود. هم چنین برای یادگیری مشتاق می شوید، چون برای اینکه بتوانید بازی را تمام کنید باید به تمام دیالوگ ها گوش کنید و آنها را بفهمید.

نگران کلمه های جدید نباشید، چون به محض بازی کردن به آنها عادت می  کنید. معروف ترین بازی های تک نفره که انگلیسی تان را تقویت می کنند «Final Fantasy» ،«Legend of Zelda» و «Dragon Quest» هستند.

 

۱۳. در کلاس های آنلاین زبان انگلیسی شرکت کنید

در این صورت می توانید از مزایای شرکت در کلاس آنلاین به راحتی استفاده کنید، بدون اینکه مجبور باشید سر کلاس بروید.

مدارس و موسسات آنلاینی وجود دارد که معمولا ارزان تر از موسسه های مکالمه ی زبان حضوری هستند و به علاوه نظم و قاطعیت هم دارند. تنها کافیست یک اینترنت پرسرعت داشته باشید تا بتوانید به راحتی در این کلاس ها حضور پیدا کنید. همینطور می‌توانید از نرم افزارهای ویدئو کنفرانس هایی که خود موسسه در اختیارتان قرار می دهد هم استفاده کنید.

 

پیشنهاد ویژه: شرکت در کلاس های آموزش مجازی زبان انگلیسی

 

 

ما در این مطلب سعی کردیم شما را با شیوه های موثر یادگیری زبان انگلیسی در منزل آشنا کنیم، امیدواریم این نکات شما را برای رسیدن به موفقیت کمک کنند.به یاد داشته باشید ما همیشه در کنار شما هستیم، و در صورتی که نیاز به مشاوره‌ آموزشی زبان انگلیسی داشتید کافیست به صفحه زیر مراجعه کنید

سایت آموزشگاه تخصصی زبان انگلیسی شانژاد

و یا با شماره های زیر تماس بگیرید:

  • ۰۲۱-۲۲۹۰۲۱۳۳
  • ۰۹۱۲-۳۱۰۹۸۵۶

 

امتیاز دهی از راست به چپ است.❤️
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *