نکات مهم برای ریدینگ آیلتس

نکات مهم برای ریدینگ آیلتس

در این مقاله میخواهیم به معرفی برخی از نکات مهم برای ریدینگ آیلتس بپردازیم تا با اطلاعات بیشتر و روش های بهتر خواندن متون آیلتس را تمرین کنید.

توصیه اول: توضیحات قبل از هر سوال آیلتس را با دقت بخوانید، و سعی نکنید با رد شدن از آن‌ها زمان بیشتری بدست آورید. این توضیحات به شما نشان میدهند از چه تعداد کلمه در پاسخ خود استفاده کنید، سوالات چند گزینه‌ای، دقیقا چند گزینه جواب دارند و …

توصیه دوم: اگر میخواهید سولات ریدینگ آیلتس را قبل از متن بخوانید، قبل از آزمون اصلی این کار را تمرین کنید تا ببینید این راهبرد به شما کمک میکند یا نه. بسیاری از داوطلبان آیلتس بر این باور هستند که خواندن اول پرسش‌ها کمک میکند موضوعات خواسته شده را بهتر بشناسند و در نتیجه با دقت بیشتری روی مطالب خواسته شده تمرکز کنند. اما قبل از استفاده از این روش باید چند نکته را ارزیابی کنید.

·  چقدر سریع میتوانید سوالات آیلتس را پیش مطالعه کنید؟

·  دشواری سوالات تا چه حد باعث سردرگمی شما میشوند؟

·  آیا داشتن این اطلاعات باعث از بین رفتن تمرکز شما بر متن اصلی می‌شود؟

پس از در نظر گرفتن نکات بالا و چندین بار تمرین سوالات اصلی آیلتس درباره‌ی استفاده از این راهبرد قضاوت کنید.

توصیه سوم: در بیشتر مواقع، سوالات به ترتیب اطلاعات موجود در متن ریدینگ آیلتس پرسیده میشوند. با کمک این موضوع راحت‌تر و سریع‌تر پاسخ ها را میتوان در متن یافت.

توصیه چهارم: از دستور زبان در درک مفاهیم استفاده کنید. قواعد مربوط به ساخت کلمات، پیشوندها و پسوندها، شما را در حدس معنی واژه‌ها یاری می‌کنند. ویژگی های دستوری هر کلمه (اسم، فعل، صفت و …) درک جمله در ریدینگ آیلتس را آسان‌تر می‌کند. آشنایی با حروف ربط و علائم نگارشی، فهم جملات مرکب را (که عموما طولانی و گیچ کننده هستند) ساده‌تر می‌سازند.  

توصیه پنجم: املای درست کلمات را بنویسید! در سوالاتی مانند پاسخ کوتاه نوشتن املای غلط یک کلمه، نمره‌ی شما را پایین می‌آورد.

توصیه ششم: مانند توصیه قبل، در سوالاتی که باید کلمات و عبارات را خودتان بنویسید، علاوه بر املای درست کلمات باید قواعد دستوری را رعایت کنید. (کلمات را بدون تغییر از متن در پاسخنامه کپی کنید.

توصیه هفتم: تا میتوانید متن های آزمون آیلتس را بخوانید و به سوالاتشان پاسخ دهید (آزمون آزمایشی آیلتس)  تا هم با سوالات آشنا شوید و هم مدیریت زمان را تجربه کنید. برای اطلاعات بیشتر برای شرکت در آزمون آزمایشی آیلتس به این صفحه مراجعه کنید.

توصیه هشتم: علاوه بر متن های آزمون آیلتس، مطالب روزنامه‌‌ها، مجلات، اخبار و … را بسیار بخوانید تا مهارت خواندنتان به طور کلی بهبود یابد.

توصیه نهم: سطح واژگان خود را بالا ببرید تا با کلمات بیشتری در هر متن آیلتس آشنا باشید. برای راهبردهای یادگیری لغات آیلتس این مقاله را بخوانید.  

توصیه دهم: هنگام خواندن متن های ریدینگ آیلتس، به دنبال مترادف های کلمات به کار برده شده در سوالات باشید. طراحان آیلتس برای محک زدن سطح واژگان شما، از چندین کلمه با معنی های یکسان استفاده میکنند.

توصیه یازدهم: در سوالات پر کردنی، بیش‌تر از تعداد ذکر شده از کلمات استفاده نکنید. چراکه کلمات بیشتر غلط به حساب می آیند.

(برای مطالعه بیشتر میتوانید به مقاله نکات مهم در ریدینگ آیلتس مراجعه نمایید.)

امتیاز دهی از راست به چپ است.❤️
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *