نکات مهم آزمون GRE

نکات مهم آزمون GRE

در ادامه نکات مهم آزمون GRE که برای آمادگی و نزدیک شدن به نمره بالا در آزمون GRE اهمیت دارد شرح داده می‌شوند.

به دبیرستان برگردید

آیا در محورهای مختصاتی مشکل دارید؟ یا قانون فیثاغورث را فراموش کرده‌اید؟ اصلاً نگران نباشید شما تنها نیستید. بسیاری افراد که زمان زیادی از دوران تحصیلیشان در مدرسه گذشته همین مشکل را دارند. به یاد داشتن ریاضی دبیرستان نقش مهمی در آزمون GRE دارد. باید سعی کنید تا با مرور آموزه‌های پیشین خود، از پس بخش ریاضی تست بربیایید.

دانستن جبر و هندسه در سطح ابتدایی برای ورود به دانشگاه الزامی است. پس قبل از اینکه این بخش را کنار بگذارید تلاش خود را برای مرور مفاهیم ساده ریاضی بکنید. مطمئن باشید از این بخش به راحتی نمره کسب خواهید کرد.

همیشه دیکشنری به دست باشید

در آزمون GRE، بخش ریاضی بسیار ساده‌تر از ریاضی SAT بوده و در مقابل، بخش درک واژگان بسیار چالش برانگیز است. سؤالات این بخش بسیار پیچیده و مشکل هستند و به مطالعات ادبی نیازمند هستند.

تمام تلاش خود را به عمل آورید تا دایره لغات خود را گسترش بدهید. متون مختلف را بخوانید و کلمات جدید را به خاطر بسپارید. مطمئن باشید در دوران تحصیل در دانشگاه دایره لغاتتان از سطح تست GRE فراتر می‌رود. اما قدم اول کسب نمره بالا در آزمون GRE  است.

پس بخش درک لغات را دست کم نگیرید و برای یادگیری لغات جدید همیشه آماده باشید.

در دوره های آمادگی آزمون GRE ثبت نام کنید

بررسی‌ها نشان داده است که برای موفقیت در این آزمون افراد لزوما نباید به آموزش‌های مدرسه خود مراجعه کنند. برای گرفتن نمره بالا در آزمون GRE افراد باید مهارت‌های زبان خود را هم تقویت کنند.

هزینه‌های شرکت در جلسات آمادگی برای آزمون GRE ممکن است هنگفت به نظر بیاید. اما نتیجه‌ای که از این کار نائل می‌شود، نشان می‌دهد که ارزش این سرمایه گذاری را داشته است.

در این جلسات آمادگی آزمون، مهارت‌های لازم به افراد آموزش داده می‌شود. همچنین در هر جلسات افراد تمرینات بسیاری دارند که آن‌ها را به خوبی برای آزمون آماده می‌کند. به این ترتیب افراد می‌توانند نتیجه بسیار بهتری از آزمون بگیرند.

 

در آزمون آزمایشی شرکت کنید

ممکن است تا حد بالایی دایره لغات خود را گسترش داده باشید. مهارت خود را در نوشتار بالا برده باشید و از پس مسائل ریاضی هم به‌خوبی بربیایید. اما با همه این‌ها اگر با محیط آزمون و شرایط برگزاری آن آشنا نباشید؛ ممکن است نتیجه خوبی دریافت نکنید.

آزمون‌های آزمایشی مختلفی با استاندارد آزمون GRE برگزار می‌شوند. همچنین نمونه آزمون‌ها به‌صورت آنلاین قابل دسترسی است. سعی کنید با شرکت در این آزمون‌های آزمایشی و بررسی نمونه سؤال‌ها، آمادگی لازم را برای شرکت در امتحان اصلی به‌دست آورید.

دوباره در آزمون شرکت کنید

مراکز آموزشی مختلف می‌توانند از طریق سایت ETS به نمره‌های شما در آزمون GRE دسترسی داشته باشند. به طور کلی نتایج هر تعداد آزمون که در پنج سال گذشته در آن شرکت کرده باشید در ETS قابل دسترسی است. تجربه نشان داده است که بیشتر دانشگاه‌ها فقط به بالاترین نمره دانشجوها توجه می‌کنند. و نمرات پایین‌تر برایشان اهمیتی ندارد. حتی گاهی بهترین نمره را در هر بخش در نظر می‌گیرند. اما برای برخی دیگر از دانشگاه‌ها نمرات پایین‌تر هم مهم است.

پس اگر یکبار در آزمون شرکت کردید و نتیجه مطلوب نگرفتید نا امید نشوید. می‌توانید دوباره برای کسب نمره بالا در آزمون GRE تلاش کنید.

در کلاس‌های انگلیسی ثبت نام کنید

مهم نیست اگر تصمیم نداشته باشید در آینده یک نویسنده‌ی قهار انگلیسی زبان شوید. برای شرکت در آزمون GRE لازم است که مهارت‌ خود را در نویسندگی تقویت کنید. بخش نوشتار تحلیلی آزمون GRE به طور معمول بسیار دشوار ارزیابی می‌شود. برای موفقیت در این بخش بهتر است در کلاس‌هایی شرکت کنید که مهارت شما را در نوشتن افزایش دهد.

به طور کلی شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی زبان انگلیسی به شما کمک می‌کند تا برای بخش نوشتاری تحلیلی و درک واژگان آمادگی لازم را بدست آورید.

 

1/5 - (2 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *