آزمون دولینگو

آزمون زبان دولینگو Duolingo English test یک آزمون آنلاین است که مهارت دانشجویان و دانش آموزان در سطح بین المللی، در زمینه زبان انگلیسی میسنجد. این آزمون بر مبنای کامپیوتر و انطباقی است و این روز ها بدلیل شیوع بیماری کرونا و کنسل شدن تمام آزمون­های انگلیسی بسیار رونق پیدا کرده است.این آزمون مانند TOEFL و IELTS، شامل چهار مهارت زبانی: خواندن، گوش دادن، صحبت کردن و نوشتن می‌شود  و دارای سوالاتی متفاوت است که در ادامه به آن اشاره میکنیم.

انطباقی بودن آزمون به چه معناست؟

یعنی آزمون پرسش به پرسش جلو می رود. اگر شما به پرسش ها پاسخ درست بدهید، پرسش ها به ترتیب دشوارتر می شود. اما اگر به پرسشی پاسخ اشتباه بدهید سطح دشواری کاهش می یابد تا شما مجددا توانایی پاسخ درست به پرسش ها را بدست بیاورید و الی آخر.

قبل از آزمون دولینگو بخوانید!!!

قبل از شرکت در آزمون دولینگو شما باید چک کنید و ببینید که آیا دانشگاه و یا موسسه مورد نظرتان این آزمون را میپذیرد و یا نه … برای این کار وارد سایت https://englishtest.duolingo.com  بشید و در قسمت institution چک کنید ببینید که آیا دانشگاه مد نظر شما در لیست تست دولینگو هست یا نه.

ویژگی های آزمون دولینگو

  • آزمون با دسترسی به اینترنت در هر زمان و هر مکانی قابل انجام است.
  • مدت زمان آزمون: ۱ ساعت
  • اعلام نتیجه‌ی آزمون : ۲ روز
  • هزینه‌ی آزمون: ۴۹ دلار
  • امکان ارسال کارنامه برای دانشگاه‌های مختلف بدون نیاز به هزینه‌ی اضافی

آزمون دولینگو

مزایای آزمون دولینگو

  • قیمت مناسب
  • سهولت در نحوه برگزاری
  • برگزاری آزمون در هر زمانی
  • ارسال نمره آزمون در کمتر از ۴۸ ساعت پس از آزمون
  • ارسال کارنامه به صورت رایگان برای موسسات
  • کوتاه بودن زمان آزمون

ساختار آزمون دولینگو (Duolingo)

آزمون دولینگو (Duolingo) دارای سه بخش اصلی است:

بخش اول آزمون دولینگو: Quick Setup

این بخش قوانین و مقررات وضع شده در آزمون دولینگو را بررسی می‌­کند و در کل ۱۰ دقیقه زمان میبرد.

بخش دوم آزمون دولینگو: Adaptive Questions

این بخش شامل سوالات تطبیقی است و میزان سختی و آسانی سوالات به عملکرد شما در پاسخگویی به سوالات قبلی وابسته است.

مهارت های زیر در این بخش بررسی میشود.

  • واژگان انگلیسی (English vocabulary)
  • نحوه نگارش و قرارگیری کلمات و عبارات به صورت درست در جمله (syntax)
  • تلفظ واژگان انگلیسی (phonetics)
  • بیان واژگان انگلیسی با استرس(تاکید) و آهنگ درست (stress and intonation of English words)
  • مهارت‌­های خواندن، نوشتن و گوش دادن

کل زمان بخش سوالات تطبیقی ۲۵ دقیقه است.

آزمون دولینگو

بخش سوم آزمون دولینگو: Video Interview & Writing Sample

این قسمت دو بخش دارد و مدت زمان پاسخ گویی به آن ۱۰ دقیقه است . بخش اول شامل انجام یک مصاحبه ویدئویی و بخش دوم نوشتن یک نمونه رایتینگ.این دو بخش به دانشگاه و موسسه ای که شما در نظر دارید ارسال میشود و یک نوع معرفی شما به آن مرکز است تا اطلاعات بیشتری را در مورد شما کسب کنند.

در بخش اول، دو موضوع به شما  میدهند و شما  باید از میان آن­ها یکی را انتخاب کرده و در مقابل وب کم به صورت شفاهی به مدت ۱ تا ۳ دقیقه، در مورد آن موضوع صحبت کنید.

در بخش دوم، دوباره به شما دو موضوع پیشنهاد میشود و شما باید یکی را انتخاب کنید و در مدت زمان ۳ تا ۵ دقیقه پاسخ خود را به صورت یک متن بنویسید.

نگران زمان نباشید  چون یک تایمر وجود دارد که زمان را به شما نشان می­‌دهد، بنابراین نگران از دست دادن زمان در این بخش نباشید.

عملکرد شما در بخش سوالات تطبیقی، تعیین کننده سوالات بخش مصاحبه ویدئویی و نمونه رایتینگ است.

بررسی سوالات آزمون دولینگو

در آزمون دولینگو ۴ مهارت اصلی زبان انگلیسی مورد سنجش قرار میگیرد. در آزمون های بین المللی دیگر ساختاری مجزا برای هر مهارت وجود دارد ولی در آزمون دولینگو همه مهارت ها در یک امتحان واحد و بدون بخش بندی انجام میشود. برای مثال شما در دولینگو با تنوع سوالات مختلف نوشتاری، خواندنی و … روبرو هستید و محدود به قالب ثابت که در TEOFL با آن روبه‌رو هستیم، نمی‌شود!

در زیر به بررسی انواع سوالات این آزمون میپردازیم.

۱- پر کردن جاهای خالی در متن (Gap-fill Reading Passage)

در این بخش متنی از یک منبع ادبیات انگلیسی به شما داده می­‌شود. در طول متن جاهایی خالی‌­ وجود دارد که برای هر جای خالی تعدادی کلمه پیشنهاد می‌­شود و شما باید از میان کلمات داده شده، جواب مناسب را انتخاب کنید.

متن­‌های ریدینگ این بخش برای داوطلبان معمولا کمی دشوار است ، چراکه از متون ادبی اواخر قرن ۱۹ و اوایل قرن ۲۰ میلادی گرفته می­‌شوند که به نثر نوشته شده‌­اند. اگر در این بخش اشتباه کردید نگران نباشید ، چرا که سوالات آسان تری را پیش رو شما قرار میدهند.

۲- پرکردن حروف گمشده (C-test Questions)

در سوالات C-test متنی کوتاه (حدود ۴ تا ۵ خط) به شما داده می‌­شود که جملات ابتدایی و انتهایی آن کامل نوشته شده است، در ادامه متن لغاتی وجود دارند که جای نیمه دوم حروف آن­ها خالی است و شما باید در مدت زمان ۳ دقیقه، براساس مفهومی که از متن دریافت می‌­کنید و موضوع مورد بحث در متن، این لغات را تشخیص داده و جمله را کامل کنید.

سوالات C-test دانش نگارش انگلیسی (syntax) داوطلبان را از طریق تشخیص دیکته لغات ارزیابی می­‌کنند.

پر کردن حروف گمشده

۳-  انتخاب واژه انگلیسی (English Word Selection)

بخش سوالات English Word Selection آزمون دولینگو، شامل دو نوع سوال می شود:

۱٫ بخش اول، انتخاب واژه(کتبی) یا (English Word Selection (Written

در سوالات (English Word Selection(written، تعدادی واژه انگلیسی واقعی مانند، resentment, vanquish و تعدادی واژه که ظاهرا مانند لغات انگلیسی هستند مثل واژه­‌های، commemoral, executrive ارائه می‌­شود  .شما باید تشخیص دهید کدام واژه های انگلیسی صحیح  هستند . (اگر معنی و مفهوم آن ها را ندانید مشکلی پیش نمی آید.)

این بخش آسان به نظر میرسد به شرطی که قبلا این لغات را دیده باشید. پس برای موفقیت در این بخش دایره لغات خود را گسترش دهید.

زمان شما در این بخش یک دقیقه است.

انتخاب واژه کتبی

۲٫ بخش دوم، انتخاب واژه(صوتی) یا (English Word Selection (Audio

در سوالات (English Word Selection (Audio مانند نوع نوشته شده آن­ها، تعدادی واژه انگلیسی واقعی و شبه انگلیسی  به صورت فایل صوتی به شما ارائه داده می­‌شود و شما باید واژه انگلیسی درست را تشخیص دهید و بر روی آن کلیک کنید

۴- گوش بدهید و بنویسید! (Listen and Write)

در بخش سوالات Listen and Write آزمون دولینگو،  یک فایل صوتی در اختیار شما قرار میدهند و شما باید با دقت به آن گوش دهید و لغت به لغت بنویسید. این جمله را تا سه بار می­‌توانید پخش کنید و کلا یک دقیقه زمان خواهید داشت تا این جمله را گوش دهید و بنویسید.

جملات بعدی به تدریج طولانی­‌تر می­شوند، بنابراین علاوه بر شنیدن تمام کلمات یک جمله باید بتوانید آن را خوب به خاطر بسپارید. این نوع از سوالات آزمون دولینگو مهارت گوش دادن و نوشتن داوطلبان را می‌­سنجد بنابراین نیازی به فهم معنا و مفهوم جملات بیان­ شده نیست.

گوش بدهید و بنویسید

۵-   بخوانید و صحبت کنید (Read and Speak)

در بخش سوالات Read and Speak آزمون دولینگو، می‌­بایست جمله‌­ای که در گیومه نوشته شده را با صدای بلند بخوانید. در این بخش ۲۰ ثانیه فرصت دارید تا با کلیک بر روی گزینه Recording جمله مربوطه را بخوانید و صدای خود را ضبط کنید. در اینجا هم، جملات بعدی به تدریج طولانی­‌تر می­‌شوند.

بخوانید و صحبت کنید

۶-   سوالات Extended Speaking در آزمون دولینگو

پس از اتمام سوالات تطبیقی آزمون، سوالات Extended Speaking وجود دارند مهارت  اسپیکینگ شما را میسنجد. این بخش خود شامل دو نوع سوال است و مانند مراحل قبل میزان سختی این سوالات به نحوه عملکرد شما در بخش تطبیقی بستگی دارد.

انواع سوالات بخش Extended Speaking عبارتند از:

 توصیف تصویر (Picture Description Task)

همانطور که در شکل­ می­‌بینید، در سوالاتpicture description ، تصویری از انسان­‌ها، حیوانات یا یک شی ارائه می‌­شود و شما ۳ ثانیه زمان خواهید داشت تا در میکروفون لپ تاپ خود بگویید، این شکل چه چیزی را نشان می­‌دهد. معمولا گفتن تنها یک کلمه کافی است.

سوالات توصیف تصویر، سوالات مشکلی نیستند، فقط کافی است، بدون داشتن استرس، با دقت و سریع به آن­ها پاسخ دهید.

این سوال مهارت صحبت کردن شما (تلفظ، مکان درست استرس یا تاکید روی واژگان، لهجه) را بررسی می­‌کند.

توصیف تصویر

۷- پاسخگویی شفاهی (Independent Speaking Tasks)

سوالات Independent Speaking Tasks به صورت سه تسک مطرح می‌­شوند. همانطور که در شکل می‌­بینید، هریک از تسک­‌های  ۱ و ۲، ۴ سوال نوشتاری دارند. و برای هر تسک ۳۰ ثانیه زمان دارید تا سوالات را بخوانید و با کلیک بر روی گزینه Start در مدت زمان۹۰ ثانیه پاسخ خود را به صورت شفاهی بیان کنید.

تسک ۳، شامل یک سوال است که به صورت شفاهی پخش شده و ۹۰ ثانیه زمان خواهید داشت تا پاسخ آن را بیان کنید.

پاسخ گویی شفاهی

۸-  سوالات Extended Writing

سوالات Extended Writing آزمون دولینگو، معیاری برای سنجش مهارت نوشتاری شما می­‌باشند. این بخش شامل ۴ سوال است که به صورت دو تسک یا دو نوع سوال مطرح می­شوند.

توصیف تصویر (Picture Description Task)

در بخش Picture Description Task، سه تصویر به شما نشان داده می­‌شود که برای هر کدام ۶۰ ثانیه زمان دارید تا یک یا چند جمله در توصیف آن بنویسید. این تصاویر به گونه­‌ای انتخاب می‌­شوند که داوطلبان این فرصت را داشته باشند تا توانایی نوشتاری خود را در جنبه­‌های مختلف نشان دهند.

اگر نام چیزی را در تصویر نمی­‌دانید، نترسید و با استفاده از واژه­‌هایی که می­‌دانید آن را توصیف کنید. این یک روش بسیار کاربردی برای زمانی است که یک واژه را به خاطر نمی­‌آورید.

توصیف تصویر

 پاسخ­گویی نوشتاری (Independent Writing Task)

در بخش Independent Writing Task باید به سوال یا سوالاتی که در مورد یک موضوع خاص (مانند، سهم دانشمندان و هنرمندان در جامعه) مطرح شده است، پاسخ دهید. شما ۵ دقیقه فرصت خواهید داشت تا بین ۵۰ تا ۱۰۰ لغت بنویسید.

این سوال میزان دانش واژگان و هر دو مهارت رایتینگ و ریدینگ شما را ارزیابی می­‌کند.

 

چگونه باید برای آزمون انگلیسی Duolingo آماده شویم؟

آمادگی برای امتحان Duolingo کاری دشوار است به دلیل این که شما همانند آزمون آیلتس و تافل منابع زیادی در دسترس ندارید و سبک سوالات تا حدودی جدید است  ، برای مثال مهارت شما در توصیف عکسی که هرگز ندیده‌اید سنجیده می شود.

بهترین کاری که می‌توانید برای کسب نمره خوب در آزمون Duolingo انجام دهید این است که روی کل مهارت زبان انگلیسی خود با استفاده از مطالب سطح بالا کارکنید.

نحوه ثبت نام و پرداخت آزمون زبان دولینگو به چه صورت است؟

پرداخت هزینه آزمون تنها پیش از آغاز آزمون می بایست انجام بگیرد ، به سادگی انجام یک خرید آنلاین. تمامی کارت های اعتباری معتبر برای انجام این امر مورد قبول خواهد بود.

ملزومات آزمون Duolingo

– پاسپورت.

– محیط آرام با نور مناسب.

– لپتاپ یا کامپیوتر با دسترسی به اینترنت، دوربین جلو، میکروفن و بلندگو.

قوانین آزمون دولینگو

  • در مدت زمان آزمون نباید به هیچ عنوان از جلوی دوربین کنار بروید.
  • گوش های شما به هیچ عنوان نباید پوشانده شود.
  • داوطلب فقط می بایست به دوربین نگاه کند.
  • در تمام مدت زمان آزمون صفحه آزمون نباید از حالت فول اسکرین یا تمام صفحه خارج شود.
  • در صورت صحبت با شخص دیگر و یا دیده شدن شخصی دیگر در دوربین در مدت زمان آزمون، این آزمون تصحیح نخواهد شد.
  • در صورت تقلب از یادداشت و یا استفاده از موبایل نیز این آزمون تصحیح نخواهد شد.

نحوه نمره دهی در آزمون انگلیسی دولینگو

نمره دهی در این آزمون عددی بین ۱۰ تا ۱۶۰ است . نمرات در ۵ سطح، دانش و مهارت شرکت کننده را تعیین می کند. حداکثر نمره این آزمون ۱۶۰ هست که اکثر دانشگاه ها نمره ۱۱۵ تا ۱۳۰ مد نظرشون هست.

 

توانایی ها سطح CEFR
· توانایی درک واژگان و عبارات ابتدایی انگلیسی

 

· توانایی درک اطلاعات ساده و رساندن مفهوم خود در موقعیت های آشنا

A1/A2
· توانایی درک نکات اصلی سخن یا متن ملموس در مورد مطالب روزمره زندگی و کار

 

· توانایی توضیح در مورد اهداف، تجربیات، نظرات و آرزوها که اغلب با مکث و دست پاچگی همراه است

B1
·توانایی بیان اهداف خود حتی در موضوعات ناآشنا

 

· توانایی درک نکات اصلی سخن و متن انتزاعی و ملموس

· توانایی تعامل نسبتا آسان با افرادی که سطح زبان بالا دارند

B2
· توانایی درک انواع متون و سخنان گفتاری که شامل اصطلاحات تخصصی هم می شود

 

· توانایی درک زبان استعاری، کنایه ای و اصطلاحات عامیانه

· توانایی به کار بردن زبان به طور موثر در اکثر موقعیت های اجتماعی، دانشگاهی و حرفه ای

C1/C2

نکته ای که می بایست مدنظر داشته باشید این است که آزمون اصلی ۶۰ دقیقه می باشد و شما از اول جلوی دوربین می باشید. نمره قبولی این آزمون ۱۰۰ از ۱۶۰ می باشد.

 

شما میتوانید برای آمادگی در آزمون دولینگو و شرکت در کلاس ها با ما تماس بگیرید.

۲۲۹۰۲۱۳۳- ۰۹۱۲۳۱۰۹۸۵۶

هزینه و مدت زمان آزمون دولینگو چقدر است؟

مدت زمان آزمون: ۱ ساعت
هزینه‌ی آزمون: ۴۹ دلار

برای آزمون دولینگو چه چیزهایی لازم است؟

– پاسپورت
– محیط آرام با نور مناسب.
– لپتاپ یا کامپیوتر با دسترسی به اینترنت، دوربین جلو، میکروفن و بلندگو.

آزمون دولینگو چند بخش دارد؟

بخش اول آزمون دولینگو: Quick Setup
بخش دوم آزمون دولینگو: Adaptive Questions
بخش سوم آزمون دولینگو: Video Interview & Writing Sample

چگونه باید برای آزمون انگلیسی Duolingo آماده شویم؟

بهترین کاری که می‌توانید برای کسب نمره خوب در آزمون Duolingo انجام دهید این است که روی کل مهارت زبان انگلیسی خود با استفاده از مطالب سطح بالا کارکنید.

2/5 - (1 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *