تفاوت دولینگو با آیلتس و تافل

آزمون دولینگو یک آزمون جدید است که امروزه به دلیل شیوع ویروس کرونا و سخت شدن شرکت در آزمون های حضوری مانند آیلتس و تافل ، بسیار پر طرفدار شده است . آزمون دولینگو مورد پذیرش چندین دانشگاه خاص است . اگر شما میخواهید در این آزمون شرکت کنید ولی تفاوت دولینگو با آیلتس و تافل را نمیدانید بهتر است این مقاله را بخوانید.

بررسی جزئیات آزمون دولینگو با آیلتس و تافل

مقایسه هزینه آزمون: هزینه ای که شما بابت آزمون دولینگو پرداخت میکنید  تنها ۴۹ دلار است، درحالی که آزمون‌های آیلتس و تافل هرکدام به ترتیب ۲۱۵ و ۲۲۵ دلار می‌­باشند. این تفاوت قیمت خیلی از داوطلبان آزمون های بین المللی را به سمت آزمون دولینگو کشانده است.

زمان برگزاری آزمون : شما برای شرکت در آزمون دولینگو هیچ محدودیتی ندارید. آزمون دولینگو را می‌توان در هر زمان از شبانه روز، در ۳۶۵ روز سال و در هر جایی که هستید انجام دهید ولی دو آزمون دیگر تقریبا هر ۱۰ الی ۱۵ روز یکبار برگزار می‌شود.

تفاوت در محل برگزاری: آزمون دولینگو فقط به صورت آنلاین برگزار می‌شود به همین دلیل برای همه افراد در دسترس است. اما آزمون‌های تافل و آیلتس در موسسه‌های خاص به صورت آنلاین برگزار می‌شود که باید از قبل ثبت نام کرده باشید.

منابع و کتاب برای مطالعه:  آزمون دولینگو یک آزمون جدید است به همین دلیل مانند آزمون های آیلتس و تافل دارای منابع متعددی نیست ولی آزمون های آیلتس و تافل برای هر مهارت بیشمار کتاب کمک آموزشی دارند.

مدت زمان آزمون: مدت زمان برگزاری آزمون کتبی آیلتس (به غیر از آزمون شفاهی) ۲ ساعت و ۴۵ دقیقه و آزمون تافل ۳ ساعت است، اما تمام مراحل آزمون دولینگو از ابتدا تا انتها، کمتر از یک ساعت طول می­‌کشد.

نوع سوالات و آزمون: در هر سه آزمون چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی یعنی اسپیکینگ ، رایتینگ ، ریدینگ و لیسنینگ مورد برسی قرار میگیرد اما تفاوت در این است که در آزمون تافل و آیلتس هر بخش به صورت جداگانه سوال دارد و ارزیابی میشود در حالی که در آزمون دولینگو همه مهارت ها به صورت یکباره و بدون قالب خاصی مورد ارزیابی قرار میگیرد.

میزان سختی سوالات : آزمون زبان انگلیسی دولینگو، آزمونی انطباقی  است که سطح زبان انگلیسی افرادی که زبان انگلیسی زبان مادری شان نیست را می‌سنجد که یعنی آزمون پرسش به پرسش جلو می‌رود و با توجه به پاسخ شما سخت میشود. ولی آزمون آیلتس و تافل سوال هایی از پیش تعیین شده و در یک سطح برای همه افراد دارد.

زمان اعلام نتایج آزمون: تنها بعد از دو روز از زمان انجام آزمون دولینگو، نتیجه آن را دریافت خواهید کرد، اما نتایج آزمون­‌های تافل و آیلتس بین ۱۰ تا ۱۳ روز زمان نیاز دارد تا به دست شما برسد.

هزینه ریپورت کارنامه: یکی از بهترین مزیت هایی که آزمون دولینگو نسبت به آیلتس و تافل دارد این است که بدون پرداخت هیچ­­گونه هزینه‌ای، می­‌توانید کارنامه را از صفحه نتیجه خود به هر تعداد دانشگاه یا مدرسه در سراسر جهان ارسال کنید. این در حالی است که اگر بخواهید نمرات آزمون تافل خود را به بیش از ۴ دانشگاه ارسال کنید، به ازای هر کالج یا دانشگاه باید ۲۰ دلار بپردازید.

ارسال کارنامه با فایل مهارت: در بخش سوم آزمون دولینگو که Video Interview & Writing Sample نام دارد، یک مصاحبه ویدئویی و یک نمونه از Writing از شما گرفته می‌شود که در نمره کارنامه بی‌تاثیر است ولی می‌توان به همراه نمره کارنامه، آن را برای استاد یا دانشگاه فرستاد. در حقیقت فرصت نشان دادن توانایی شما در زبان انگلیسی با ارسال مصاحبه ویدئویی و یک نمونه از Writing شما را فراهم می‌سازد. اما در آزمون تافل و آیلتس فقط کارنامه به صورت عددی با ریز نمرات هر مهارت ارسال می‌شود.

تفاوت آزمون دولینگو با آیلتس و تافل

گستره پذیرش توسط دانشگاه‌ها:  از آنجایی که آزمون های آیلتس و تافل آزمون های قدیمی تر و شناخته شده تری هستند ، بیشتر دانشگاه ها آن را میپذیرند و قبول دارند. اما آزمون دولینگو تعداد معدودی از دانشگاه‌ها آن را قبول دارند . به همین دلیل قبل از شرکت در آزمون دولینگو ابتدا لیست دانشگاه هایی که این آزمون را میپذیرند را چک کنید.

استفاده برای اقامت: آزمونهای آیلتس جنرال و PTE جنرال برای اقامت کشورهای استرالیا، نیوزلند، انگلستان و کانادا مورد تایید سفارت می‌باشد ولی برای آزمون دولینگو فعلا چنین امکانی وجود ندارد.

معادل سازی نمرات: معادل سازی که برای نمره آزمون دولینگو به نمرات آزمون‌های آیلتس و تافل در نظر گرفته شده است به شرح زیر است:

Duolingo

IELTS

Duolingo

TOEFL

۱۰

۱٫۵

۷۵

۴۴-۴۹

۱۵

۲

۸۰

۵۰-۵۵

۲۰-۲۵

۲٫۵

۸۵

۵۶-۶۱

۳۰-۴۰

۳

۹۰

۶۲-۶۷

۴۵-۵۰

۳٫۵

۹۵

۶۸-۷۳

۵۵-۶۰

۴

۱۰۰

۷۴-۷۹

۶۵-۷۰

۴٫۵

۱۰۵

۸۰-۸۵

۷۵-۸۰

۵

۱۱۰

۸۶-۹۱

۸۵-۹۰

۵٫۵

۱۱۵

۹۲-۹۶

۹۵-۱۰۰

۶

۱۲۰

۹۷-۱۰۲

۱۰۵-۱۱۰

۶٫۵

۱۲۵

۱۰۳-۱۰۷

۱۱۵-۱۲۰

۷

۱۳۰

۱۰۸-۱۱۲

۱۲۵-۱۳۰

۷٫۵

۱۳۵

۱۱۸-۱۱۵

۱۳۵-۱۴۰

۸

۱۴۰

۱۱۶-۱۱۸

۱۴۵-۱۵۰

۸٫۵

۱۴۵

۱۱۹

۱۵۵-۱۶۰

۹

۱۵۰-۱۶۰

۱۲۰

 

5/5 - (1 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *