اعتراض به نمره تافل

به تازگی در آزمون تافل شرکت کردید ؟ فکر میکنید نمره شما در آزمون تافل بیشتر از آن چیزی است که اعلام شده ؟ آیا امکان اعتراض به نمره تافل وجود دارد ؟ چگونه میتوانم نسبت به نمره خود در تافل اعتراض کنم ؟  برگزار کنندگان آزمون تافل این امکان را برای شما فراهم کردند تا بتوانید نسبت به آزمون خود اعتراض کنید و نمره شما دوباره ارزیابی شود. این کار را درخواست تجدید نظر یا review score می نامند.

بعد از این که نمره تافل شما اعلام شد ، شما تا ۳۰ روز میتوانید نسبت به نمره خود اعتراض کنید. البته به این نکته توجه داشته باشید که شما نمیتوانید در مورد نمره بخش های ریدینگ و لیسنینگ اعتراض کنید ، چرا که تصحیح این دو بخش کامپیوتری بوده و امکان ندارد اشتباهی صورت بگیرد.

ولی شما میتوانید برای بخش های رایتینگ تافل و اسپیکینگ اعتراض خود را ثبت کرده و درخواست تجدید نظر کنید زیرا این بخش ها به صورت دستی تصحیح میشوند و امکان خطا و اشتباه وجود دارد.

نحوه اعتراض به نمره تافل

شما ابتدا باید یک فرم مخصوص اعتراض به نمره تافل که لینک آن در این جا قرار گرفته است را پر کنید ، سپس آن را چاپ کنید و به شماره‌ای که در این فرم نوشته شده است فکس نمایید. توجه داشته باشید که پرداخت مربوط به اعتراض نمره تافل به صورت آفلاین است و شما باید اطلاعات کارت اعتباری (مستر‌کارت/ ویزا‌کارت) خود را در این فرم بنویسید.

معرفی فرم های پرداختی که قابل قبول نیستند

  1. هزینه نقدی
  2. چک های از تاریخ گذشته
  3. هر ارزی غیر از دلار آمریکا
  4. رسید چک های بانکی
  5. کوپن UNESCO

بسیاری از افراد که در ایران امتحان می دهند با مشکلات فنی یا محیطی روبرو می شوند. اگر با این مشکلات مواجه شدید و این مسئله باعث شد نمره شما کاهش یابد می تواند به این شرایط اعتراض کنید. باید موارد زیر را در نامه خود ذکر کنید:

تاریخ آزمون

نام مرکز تافل

شهر مرکز آزمون

کشور

آدرس روبرو آدرسی است که باید به آن نامه بنویسید:

TOEFL iBT Complaints

MS 16-Z, Internet-Based Testing Network Group

Educational Testing Service

Rosedale Road

Princeton, NJ 08541-6163, USA

در صورتی که اعتراض شما مورد قبول قرار بگیرد ETS به شما این شانس را می دهد که بار دیگر در آزمون شرکت کنید.

 

درخواست تجدید نظر تافل

هزینه اعتراض به نمره آیلتس

شما میتوانید در یک یا هر دو بخش آزمون تافل اعتراض خود را ثبت کنید . هزینه اعتراض به هر بخش ۸۰ دلار است . اگر بخواهید به هر دو بخش اعتراض کنید باید هزینه ای معادل ۱۶۰ دلار را پرداخت کنید.

نکته /شما فقط یک بار میتوانید به نمره آیلتس خود اعتراض کنید. پس حواستان باشد اگر فقط به یک مهارت اعتراض کنید ، دیگر نمیتوانید به صورت جداگانه اعتراض خود را برای مهارت بعدی خود ثبت کنید. بنابراین شما نمی‌توانید ابتدا درخواست بررسی قسمت speaking و سپس درخواست بررسی قسمتWritingرا به ETS ارسال کنید.

 

در صورتی که بعد از بررسی مجدد نمره آزمون، این نمره تغییر کند، خواه بیشتر شود یا کمتر، هزینه دریافت شده بابت اعتراض به شما بازگردانده (Refund) خواهد شد و ایمیلی نیز مبنی بر بازگشت پول، دریافت خواهید کرد.

 

بیشتر بخوانید : ارسال نمره تافل به دانشگاه چگونه است ؟

 

چه زمانی بهتر است به آزمون تافل خود اعتراض کنم ؟

اگر برای رسیدن به نمره مورد نظرتان فقط به یک یا دو نمره نیاز دارید خوب است که اعتراض خود را ثبت کنید . چون ممکن است در  تجدید نظر برگه شما با دقت بیشتری تصحیح شود و نمره شما چند نمره بالا یا پایین شود . اما نباید انتظار معجره داشته باشید . برای مثال اگر برای رسیدن به نمره مورد نظرتان هفت ، هشت نمره نیاز دارید ، این کار به احتمال زیاد برای شما نتیجه بخش نخواهد بود.

همچنین اگر در دریافت نمره خود عجله دارید و نمیخواهید دوباره در آزمون شرکت کنید ، درخواست خود را ثبت کنید . نمره جدید تقریبا ۳ هفته پس از درخواست برای شما ارسال می‌شود. ۳ هفته مسلما وقت کمتری نسبت به آزمون مجدد تافل زمان می‌برد.

اعتراض به نمره تافل

 

نکاتی پیرامون درخواست تجدید نظر (اعتراض) نمره آزمون تافل iBT

  • حواستان باشد پس از زمانی که کارنامه به دستتان رسید نمیتوانید اعتراض خود را ثبت کنید.
  • شما تنها یکبار حق اعتراض دارید و اگر تنها به یک مهارت اعتراض کنید و فرم را ارسال کنید، اعتراض برای مهارت دیگر امکان پذیر نخواهد بود. یعنی در زمان پر کردن فرم یا یکی از مهارت‌ها یا هر دوی آن‌ها را باید علامت بزنید و پس از ارسال فرم، دیگر این امکان برای شما وجود نخواهد داشت.
  • افرادی که درخواست ریپورت رایگان برای ۴ دانشگاه را داده باشند، حق اعتراض به نمره را نخواهند داشت .
  • پاسخ به درخواست تجدید نظر نمره آزمون به طور معمول سه هفته زمان می‌برد.
  • در صورت تغییر نمره، نمره جدید در بخش View Order در اکانت شما، قابل مشاهده خواهد بود.
  •  ETS هیچ پیامی مبنی بر دریافت فرم اعتراض شما نمی‌فرستد، به همین دلیل اگر از رسیدن فرم خود مطمئن نیستید و می‌خواهید آن را دوباره فکس کنید، حتما عبارت “DUPLICATE” را با حروف بزرگ بر روی فرم خود قید نمائید.

 

امتیاز دهی از راست به چپ است.❤️
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *