باور های غلط در مورد آیلتس

یک سری باور های غلط در مورد آیلتس وجود دارد که ممکن است شما با شنیدن این باور ها سعی در تغییر روند یادگیری خود کرده و از مسیر درست و اصولی خارج شوید.به همین دلیل ما این باور های غلط را در این مطلب جمع آوری کردیم تا شما از آن آگاهی داشته باشید و درگیر آن نشوید. این مطلب شامل تمامی باور های غلطی است که در طی چندین سال سابقه تدریس خصوصی آیلتس از داوطلبان شنیده ایم. همراه ما باشید.

۱جز افراد بومی کسی نمیتواند نمره ۹ آیلتس را دریافت کند.

درست است که کسب نمره بالا در آزمون آیلتس کار آسانی نیست ولی این باور که فقط افراد بومی نمره ۹ را کسب میکنند کاملا اشتباه است چون داوطلبانی را دیده ایم که با تمرین و تکرار فراوان توانسته اند نمره ۹ را دریافت کنند و بومی نبوده اند . سازمان آیلتس این آزمون را به صورتی برنامه ریزی کرده است که همه افراد چه بومی و چه غیر بومی بتوانند در آن نمره بالا کسب کنند.

۲افرادی که انگلیسی خوبی دارند از آمادگی برای آیلتس بی نیازند.

افرادی هستند که سطح زبان متوسط و یا بالایی دارند و فکر میکنند میتوانند به راحتی در آزمون شرکت کنند و نمره بالایی بگیرند. سوالاتی که شما در آزمون های زبان موسسات میبینید بسیار متفاوت با آزمون آیلتس است و اگر شما در موسسات نمره خوبی میگیرید دلیل نمیشود که بتوانید در آزمون آیلتس هم نمره خوبی کسب کنید . باید با فرمت و محتوای سؤالات آزمون از قبل آشنا باشید. ترفندها و نکات زیادی برای یادگرفتن وجود دارد که می تواند به شما در کسب نمره آیلتس دلخواهتان کمک کند.

 

۳ نمرات بالا در رایتینگ و اسپیکینگ مستلزم استفاده از کلمات سخت و دشوار است.

اگر فکر میکنید که در رایتینگ و اسپیکینگ آیلتس باید از کلمات سخت و دشوار زیاد استفاده کنید ، کاملا در اشتباهید.پس سعی نکنید از قبل یک سری کلمات عجیب و غریب را حفظ کنید و به زور در رایتتنگ خود جا دهید. مطمئن باشید این کار ها آزمون گیرنده را فریب نخواهد داد. کلمات باید در یک سطح باشند و جریان طبیعی را در کلام راه بیندازند.

۴ فقط حل  نمونه سوالات آیتس برای شما کافی است.

حل نمونه سوالات آیلتس برای ارتقا سطح شما بسیار خوب و تاثیر گذار است و باعث پیشرفت شما خواهد شد. اما بدانید این کار به تنهایی موثر نخواهد بود . شما باید خود را از چندین جهت مختلف آماده آزمون آیلتس کنید و منابع مختلف را مطالعه کرده و به تقویت هر یک از مهارت هایتان بپردازید.

۵کمبود دانش و اطلاعات عمومی باعث کسر در نمره آزمون SPEAKING آیلتس میشود.

یکی دیگر از باورهای غلط در مورد آیلتس این که شما اگر اطلاعات عمومی کمی داشته باشید نمیتوانید در این آزمون موفق شوید. باید این موضوع را بدانید که دانش و اطلاعات شما در مورد سوالات پرسیده شده اصلا هیچ اهمیتی ندارد چراکه جواب درست و غلط نیز معنایی ندارد. شما فقط باید نشان دهید که میتوانید  روان صحبت کنید و تسلط کافی بر روی گرامر دارید .

باور های غلط در مورد آیلتس

۶داشتن لهجه بریتیش، امریکن یا استرالیایی باعث کسب نمره آیلتس بالاتری میشود.

این نیز یکی دیگر از باور های غلط در مورد آیلتس است. بدانید که لهجه شما جزء معیارهای نمره‌دهی اسپیکینگ آیلتس نیست.

همان طور که قبلا گفتیم  هدف بخش Speaking در آیلتس، ارزیابی تسلط شما بر صحبت کردن است پس سعی نکنید یک لهجه خاص را تمرین کنید و به آزمون گیرنده حس بدی دهید. سعی کنید بسیار طبیعی وبا آرامش صحبت کنید و معیار هایی مانند  روانی و وابستگی در صحبت کردن (Fluency and coherence)،وسعت دایره لغات (Lexical resource) ، دقت و وسعت گرامری (Grammatical range and accuracy)، صحت تلفظ کلمات (Pronunciation) را به طور مداوم رعایت کنید.

 

۷برای قبول شدن در آیلتس باید نمره خاصی را کسب کرد.

همیشه یادتان باشد در آزمون آیلتس ردی و قبولی نداریم . شما با توجه به مهارت های خود در هر بخش آزمون نمره ای را کسب میکنید و سپس بررسی میکنید که دانشگاه و یا موسسه مورد نظر آن را قابل قبول میداند یا نه !!!!

۸اختلاف نظر آزمون دهنده با آزمون گیرنده باعث کسر نمره شما میشود.

آزمون آیلتس فقط و فقط میخواهد میزان تسلط شما را در زبان انگلیسی بررسی کند و پس مهم نیست که نظر شما با نظر ممتحن مختلف است. ممکن است آزمون گیرنده با تمامی نظرات شخصی شما هم مخالف باشد اما شما نمره نهایی ۹ را به‌دست آورید.

آزمون آیلتس

۹نمره آزمون بسته به محل آزمون فرق می‌کند.

آزمون آیلتس دارای یک استاندارد جهانی است و نمره دهی در آن بر اساس اصول و ضوابط از قبل تعیین شده است و همه مراکز برگزاری آیلتس طبق یک معیار مشخص نمره میدهند . پس شما در هرکجای دنیا امتحان دهید هیچ فرقی نمیکند.

 

بیشتر بخوانید : روش نمره دهی در آزمون آیلتس

 

۱۰سختی و آسانی آزمون آیلتس بستگی به مرکز برگزاری آن دارد.

آزمونها توسط متخصصین ارزیابی زبان در دانشگاه کمبریج نگارش می‌شود و مستقیم برای مراکز برگزاری در سراسر دنیا ارسال می‌شود. پس هیچ تفاوتی ندارد که کجا آزمون می دهید. آزمون گیرندگان به روش یکسانی آموزش دیده اند و ملاک‌های نمره دهی هم یکسان است.

 

۱۱امکان تقلب و فریب در آزمون آیلتس وجود دارد.

آیلتس یک سیستم امنیتی پر قدرت دارد که هیچ کس نمیتواند از آن فرار کند و یا آن را دور بزند . فکر تقلب و فریب را از خود دور کنید چراکه شما به سرعت لو خواهید رفت و از این آزمون محروم میشوید.

باور های غلط در مورد آیلتس

۱۲نمره تست‌ها بسته به آزمون گیرنده فرق می‌کند

آزمون گیرندگان سراسر دنیا تحت پوشش شبکه حرفه‌ای آیلتس (IELTS Professional Network) هستند. سیستمی جامع برای استخدام، آموزش، استانداردسازی و نظارت بر آزمون گیرندگان. همه آزمون گیرندگان، دوره آموزشی یکسانی را زیر نظر یک مربی طی می‌کنند. این آموزش به آنها در اجرای دقیق معیارهای ارزیابی آزمون و ثبات در انجام وظایفشان در تمامی مراکز برگزارکننده آزمون آیلتس کمک می‌کند.

۱۳هیچ واژه ای را نباید تکرار کنید.

یکی دیگر از باور های غلط در مورد آزمون آیلتس عدم تکرار واژگان است . اگر در مورد موضوعی خاص صحبت میکنید طبیعتا واژه ها تکرار خواهد شد. سعی کنید از تکرار بیش از حد کلمات در یک جمله  بپرهیزید. شما میتوانید از واژگان مترادف آن کلمه خاص نیز استفاده کنید.

۱۴هرچه سریعتر صحبت کنید، امتیاز بیشتری از معیار fluency خواهید گرفت.

موقع صحبت کردن در بخش اسپیکینگ سرعت گفتار شما باید نرمال باشد، نه خیلی تند و نه خیلی آهسته. طبیعی صحبت کنید و نشان دهید که شما بر روی این مهارت تسلط کافی دارید.

 

۱۵از مخفف ها در رایتینگ استفاده نکنید.

برای تسک های آکادمیک و مقالات و همچنین نامه رسمی نباید از مخفف ها استفاده کنید. اما برای آیلتس جنرال در تسک اول اگر از شما خواسته شد نامه ای دوستانه بنویسید میتوانید از مخفف ها استفاده کنید.

۱۶می توانید به سوالات ریدینگ بدون خواندن متن پاسخ دهید.

یکی از دیگر از باور های غلط در مورد آزمون آیلتس این مورد است .سوالات طوری طراحی شده اند که شما مجبورید متن ریدینگ را بخوانید. شما باید از مهارت های scanning و skimming استفاده کنید .

۱۷از کلمه I در رایتینگ تان استفاده نکنید.

در تسک های آیلتس شما معمولا باید با یک موضوع موافق یا مخالف بودن خود را به بحث بگذارید و یا نظر خود را راجع به موضوعی بیان کنید. شما باید به این تسک ها پاسخ روشن و صریح دهید پس به کاربردن کلمه I در پاسخ به این تسک ها مجاز است.

باور های غلط در مورد آیلتس

۱۸مدرک آیلتس را برای همیشه می توانید به عنوان تاییدیه ای از توانایی زبان ارائه دهید.

قبلا بار ها و بار ها در مقالات مختلف آیلتس گفته ایم که آزمون آیلتس فقط ۲ سال اعتبار دارد و پس از آن منقضی میشود و شما دیگر نمیتوانید آن را به مراکز مختلف ارائه دهید  این امر به علت فرار بودن زبان دوم می باشد و کاملا منطقی است.

۱۹آیلتس سخت ترین آزمون زبان است.

از آن جایی که آیلتس، یک آزمون بین المللی است و در تمام دنیا برگزار میشود کاملا استاندارد است و همه افراد میتوانند در آن شرکت کنند و با توجه به مهارت هایشان نمره بالا کسب کنند.

۲۰فقط ۳ بار میتوانید در آیلتس شرکت کنید.

شما هیچ محدودیتی برای شرکت در آزمون آیلتس ندارید و میتوانید بار ها شرکت کنید  و ممکن است هر بار پیشرفت خود را در این آزمون ببینید.

۲۱امکان اعتراض به نمره آیلتس وجود ندارد.

شما به راحتی و با پرداخت یک هزینه میتوانید به نمره خود اعتراض کنید و بخواهید که دوباره بازبینی صورت بگیرد. اگر نمره شما تغییری کرد ، هزینه به شما برگردانده خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید : اعتراض به نمره آیلتس

 

۲۲نیازی به دوره های آمادگی آیلتس ندارم.

کسب نمره بالا در آزمون آیلتس مستلزم آمادگی زیاد در هر یک از مهارت ها به صورت جداگانه است . شما میتوانید از معلمان و اساتید که سال ها در این راه بوده اند و تجارب زیادی دارند کمک بگیرید و در کلاس های تدریس خصوصی آیلتس شرکت کنید تا از دانش اساتید بهره مند شوید و پیشرفت خود را مشاهده کنید.

 

تماس با ما

برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.
۲۲۹۰۲۱۳۳-۰۹۱۲۳۱۰۹۸۵۶

امتیاز دهی از راست به چپ است.❤️
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *