آیلتس در ایران یا خارج

آزمون آیلنس یکی از آزمون های مهم زبان به شمار میرود که هر ساله در سرارسر جهان برگزار می شود، اما سوالی که بسیاری از داوطلبین از ما میپرسند این است که آیلتس در ایران یا خارج کدام یک بهتر است و برای شرکت در آزمون در کجا شرکت کنند؟ به همین ما در این مقاله میخواهیم به طور کامل به شما توضیح دهیم که شرکت در آزمون آیلتس در ایران بهتر است و یا خارج؛ تا انتها این مطلب همراه ما باشید.

 

برگزار کنندگان آزمون ielts

به طور کلی باید بدانید که نحوه برگزاری و تصحیح این آزمون در ایران و کشور های دیگر باهم تفاوتی ندارد و برگزار کنندگان در این آزمون در سرار جهان سه عضو مالک آزمون یعنی دپارتمان ESOL دانشگاه کمبریج، موسسه آموزشی idp استرالیا و British Council یا کنسول گری بریتانیا هستند.

برگزار کننده آیلتس

فرآیند نمره دهی بخش های آزمون آیلتس

برای بخش های ریدینگ و لیسنینگ برگه ها توسط نرم افزار تصحیح خواهد شد بنابراین امکان احتمال اشتباه و یا دخالت دستی وجود نخواهد نداشت. پس در این بخش شما در هر کجای ایران و یا کشور های دیگر امتحان دهید در نمرات شما تغیری ایجاد نخواهد شد و نمره نهایی شما وابسته به تلاش شما است.

در قسمت اسپیکینگ ممتحن ایرانی دقیقا همانند ممتحن های بین المللی عمل می کند و مصاحبه شما ضبط خواهد شد تا در صورت اعتراض شما بازبینی شود.

در قسمت رایتینگ سربرگ جدا شده و کد گزاری خواهد شد و در نهایت برگه را به مرکز idp Australia ارسال می کنند تا توسط ممتحنین ارزیابی شود.

 

بیشتر بخوانید: هر آنچه درباره پروشات باید بدانید!

چرا برخی از داوطلبان خواستار آیلتس در خارج از ایران هستند؟

شایعاتی وجود دارد که در صورتی که Examiner شما یک Native نمره بهتری را در قسمت های  Speaking و Writing برای شما در نظر خواهد گرفت. همچنین برخی از افراد تصور می کنند ممتحنین ایرانی توانایی لازم برای این کار را ندارند و ممکن است تصمیمات غیر اخلاقی بگیرند و نمره منصفانه ای را برای شما در نظر نگیرند. البته به این نکته توجه داشته باشید که چنین امکانی وجود ندارد و تمام قسمت های آزمون با اصول کامل انجام خواهد شد.

آزمون آیلتس

امکان کسب نمره پایین تر در خارج از ایران وجود دارد؟

پیشنهاد ما به شما این است که بجای درگیر کردن خود در مسائل حاشیه ای و متفرقه تلاش خود را بر روی یادگیری بگذارید و اطمینان داشته باشید در صورتی که شما آمادگی لازم برای شرکت در آزمون را داشته باشید هیچ کس نمی تواند نمره شما را جابجا کند! زیرا بارها مشاهده شده است که عده ای به امید کسب نمره بالاتر به کشور های دیگر مراجعه کرده اند اما نمره ای بسیار پایین تر از حد انتظارشان را به دست آورده اند.

همچنین بخوانید: خرید مدرک آیلتس تضمینی!

بنابراین بهتر است توجه ای به شایعات و نظرات بی اساس در شبکه های اجتماعی نکنید و تنها هدف خود را بر روی یادگیری خودتان بگذارید؛ امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد و متوجه شده باشید که آیلتس در ایران یا خارج دارای هیچ گونه تفاوتی نیست.

 

امتیاز دهی از راست به چپ است.❤️
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *