استراژی های موفقیت در آزمون سلپیپ

کسانی که متقاضی مهاجرت یا شهروندی کانادا هستند میدانند که باید با یکی از دو زبان های رسمی کانادا،  فرانسه و انگلیسی آشنا باشند. هر دوی این زبان ها در کانادا رسمی هستند بدین معنا که دولت فدرال و شرکت های فدرال کانادا لازم است به هر دو زبان به کارمندان و ارباب رجوع خود خدمات ارائه کنند. استان های کانادا اغلب زبان انگلیسی را زبان رسمی خود می دانند، گرچه که طبق قانون، ارائه خدمات برای فرانسوی زبان ها الزامی است. سازمانی در کانادا به نام مرکز سنجش معیارهای زبان در کانادا Centre for Canadian Language Benchmarks مسئول تعریف سطح آشنایی با زبان های فرانسه و انگلیسی است. این سازمان، از دو جنبه سطح زبان (انگلیسی یا فرانسه) را می سنجد. کسانی که قصد مهاجرت و یا اینکه قصد شهروندی در کشور کانادا را دارند می توانند در آزمون سلپیپ شرکت کنند. حال با ما همراه باشید تا استراژی های موفقیت در آزمون سلپیپ را در اختیار شما قرار دهیم.

 

استراتژی های موفقیت در آزمون سلپیپ کانادا

  • دامنه ی واژگان خود را افزایش دهید: شما میتوانید یک دفترچه لغت تهیه نمایید و روزانه آن را تمرین کنید. هرچه دامنه ی لغاتتان گسترده تر باشد،درک محتوای فایل های صوتی برایتان راحت تر خواهد بود..
  • مطالعه بیشتر آزمون سلپیپ: دانش خود را با استفاده از منابع مناسب سلپیپ افزایش دهید.
  • تمرین مهارت شنیداری: با گوش کردن به گزارشات خبری، مصاحبه های تلویزیونی، برنامه های رادیویی و فیم ها انگلیسی زبان مناسب مهارت شنیداری خود را تقویت کنید.

 

حین آزمون سلپیپ

  • دستورالعمل ها را بخوانید: دستور العمل های منابع سلپیپ را بخوانید و برای خواندن آن به اندازه کافی زمان بگذارید.
  • کمک بخواهید: در صورت بروز هر گونه مشکلات فنی کمک بخواهید اگر حس کردید سیستم شما دچار ایراد فنی شده فورا به یکی از مراقبین اطلاع دهید.
  • مدیریت زمان: زمان خود را مدام در نظر داشته باشید. از اینکه در مدت زمان داده شده میتوانید تمام به سوالات تمام قسمت های بخش listening پاسخ دهید،اطمینان حاصل کنید.
  • پاسخ های خود را چک کنید: پس از آنکه برروی گزینه مورد نظر کلیک کردید چک کنید و اطمینان پیدا کنید از اینکه آیا گزینه ای که انتخاب کرده ایم علامت گذاری شده است یا خیر.
  • روی معنا تمرکز کنید: در قسمت اول منابع سلپیپ (تشخیص معانی مشابه) و قسمت دوم (سوالات کوتاه پاسخ)،روی معنای عبارات و سوالات تمرکز کنید و بر اساس مفهوم،بهترین گزینه را انتخاب کنید.

شما میتوانید با انجام برخی از کارها خودتان را برای آزمون آماده کرده و و شانس موفقیت خود را افزایش دهید.

  1. به خاطر داشته باشید که سلپیپ یک آزمون مهارت کلی زبان انگلیسی است.
  2. با استفاده از یک کامپیوتر تمرین کنید زیرا تست سلپیپ توسط یک کامپیوتر انجام میشود.
  3. در حین انجام تکالیف بخش های خواندن، گوش دادن و نوشتن فرصت دارید، پاسخ های خود را چک کنید.
  4. در مورد لهجه خود نگران نباشید و روی آن تمرکز نکنید.بلکه سعی کنید تمرکزتان روی گرامر و استفاده از واژگان خوب باشد.
  5. سعی کنید کلمات جدید را بر اساس دانش خود از واژه های اطراف آن ها شناسایی کنید.
  6. در یک متن ارائه شده شما نیاز ندارید که کلیه کلمات موجود در متن را بدانید. استراتژی های skimming و scanningبه شما در این زمینه کمک خواهند کرد.

 

امتیاز دهی از راست به چپ است.❤️
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *